Friday, April 13, 2012

Reteta de cozonac

Stiu ca ati inceput sa gatiti pentru masa de paste si probabil mirosul de cozonac deja inunda apartamentele vecine, dar pentru acele persoane care au masina de paine, au timp putin si nu au reteta sigura de cozonac, v-o impartasesc pe a mea, care e GARANTATA .
Dupa ordinea care se pun in aparat:

180 ml lapte caldut
100 g unt taiat marunt
100 g zahar
2 galbenusuri plus 1 ou 
530 g faina
20 g drojdie proaspata
sare putina
Se pune la programul de framantat, care la mine dureaza 15 minute, apoi se lasa aproximativ 1 ora.
Aluatul merge pus in 2 tavi, care la mine nu sunt egale. Eu l-am umplut cu nuca , bineinteles, si am mai facut  o tura cu rahat si stafide. Cateva poze va vor face pofta cu siguranta si poate veti incerca reteta.


Pofta mare si un paste linistit! Cu drag, Izi!

10 comments:

  1. Ce bine arata...merge framantat si la mana nu??crema cu nuca cum ai facut-o??multumesc:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. E simpla, scuze ca nu am mentionat. Nuca macinata cu zahar dupa gust si cate putin lapte ca sa se poata amesteca. Se pune pe foc amestecand mereu, dar nu tineti prea mult, ci cat sa se dizolve zaharul.

      Delete
  2. Si eu vreau reteta de crema cu nuca, te rog!!! Arata superb, ca tot ce faci tu in bucatarie si mai ales pe baza de aluat dospit. Nu te repezi sa-mi explici ca masina de framantat are meritul, pentru ca si eu am si tot de pomana (una la mana). Sa nu uitam ca masina nu face nimic fara creierul si talentul celei care o programeaza (a doua la mana).
    Paste fericit si... sarut-mana anticipat pentru reteta de umplutura cu nuci.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chiar ce nu am mentionat, ati cerut,... scuze nu a fost intetionat.

      Delete
  3. Tocmai am framantat aluatul...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super, scuze ca am intarziat cu precizarea de mai sus.

      Delete
  4. Ce super arata cozonacii tai! Mai ca as manca si eu, care nu ma prea omor dupa cozonac. :)
    Sarbatori fericite si linistite alaturi de cei dragi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Cristina pentru urari si iti doresc tie si familie multa liniste. Sa stii ca eu am inceput sa fac cozonaci dupa ce am cumparat masina, altfel nu ma incumetam sa-i framant.

      Delete
  5. Cred ca au iesit deliciosi,bravo tie,eu n-am facut niciodata ca face mama mea si soacra...anul acesta mama mea e la mine deci m-am scos...i-au iesit niste cozonaci super!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt deliciosi, asa e....si mama mea facea cei mai buni cozonaci, dar de cand cu masina, nu o mai las si nici nu mai vrea. Paste fericit!

      Delete